Coronavirus leefstijl tips

Coronavirus 6 leefstijl tips om je immuunsysteem te versterken

De informatie stroom en commotie rondom het coronavirus veroorzaakt enorm veel onrust. Dat is begrijpelijk. Maar verreweg de meeste mensen die besmet raken hebben slechts lichte (griepachtige) klachten. Laten wij vooral niet vergeten dat ons lichaam evolutionair gezien steeds beter gewapend is tegen virussen.

Het is natuurlijk wel zinvol om te kijken hoe je je afweer kunt verbeteren tegen een virale infectie.

Heel simpel gezegd biedt ons immuunsysteem verschillende lagen van bescherming. Allereerst door onze lichaamsbarrières (huid, darmen, longen). Mocht de indringer (het coronavirus) door de barrières heen komen, dan pas komen er echte reacties vanuit ons immuunsysteem op gang.

Wat kun je zelf doen om je immuunsysteem te versterken?

Zie hieronder 6 leefstijl tips om jezelf zo goed mogelijk te wapenen tegen het coronavirus.

Lees verder Coronavirus 6 leefstijl tips om het immuunsysteem te versterken

Lees meer

Een frittata met zoete aardappel en spinazie makes a delicious lunch! Het is een perfect gerecht om de restjes groenten die je nog in de koelkast hebt liggen te gebruiken. Een frittata is eigenlijk ontstaan in Italië vanuit armoede. Het gerecht werd gemaakt van alle groenten en pasta’s die over waren van de dag ervoor. Mijn koelkast was nagenoeg leeg… Er lag nog een zak spinazie en ik had zoete aardappelen, eieren en ui in huis. Meestal maak ik een frittata voor de avondmaaltijd (met een soep vooraf of met een salade erbij) en zorg er dan voor dat ik voldoende maak zodat ik de volgende dag nog een stuk over heb voor de lunch. Je kunt de frittata ook heel goed koud eten, dus je kunt het ook van te voren maken. Deze frittata is o.a. gemaakt van eieren, ui, zoete aardappel, spinazie en schapen-/geitenkaas. Lees verder Frittata met zoete aardappel en spinazie

Lees meer