bloemkool pizza

Kinderen de pizza is klaar! Ik dacht dat ik met een bloemkool pizza geen volle zalen zou trekken, maar in tegendeel! Deze pizza met een bodem van bloemkool werd heel positief ontvangen en smaakte heerlijk. Hij smaakt absoluut niet naar bloemkool. De pizza is makkelijk om te maken (zeker hoe ik hem heb gemaakt) en je hebt eenvoudig meer groente op je bord. Je kunt deze pizza beleggen met alles wat je lekker vindt.  Lees verder Heerlijke bloemkool pizza

Lees meer

voedingstips bij burn-out

Burn-out en voeding

Voeding speelt een belangrijke rol in het herstel van een burn-out. In deze blog geef ik 7 belangrijke voedingstips bij een (naderende) burn-out.

Een burn-out kondigt zich aan door gevoelens van emotionele en lichamelijke uitputting. De eerste signalen zijn nogal vaag: niet lekker in je vel zitten, slecht slapen, negatieve gedachten, opgejaagd gevoel, geen zin in je werk, een laag libido, vermoeidheid, maag- en darmklachten en (extreme) energie dips. Uiteindelijk ontstaat een totaal gevoel van opgebrand zijn, slechte concentratie en geheugen.

Een (naderende) burn-out is een aanslag op je gezondheid: je hormonale balans wordt ernstig verstoord, je zenuwstelsel raakt overbelast en je immuunsysteem raakt volkomen ontregeld, waardoor je ‘ineens’ vatbaar bent voor allerlei ziektes… Lees verder 7 belangrijke voedingstips bij een (naderende) burn-out

Lees meer

Hormonen en slaapgedrag hebben zeker met elkaar te maken. Slecht slapen of onregelmatig slapen, kan een hormonale disbalans zelfs verergeren.

Door leefstijl aanpassingen kunnen hormonen positief beïnvloed worden zodat ook het slapen verbetert.

Hoe kan het slaaphormoon Melatonine worden beïnvloed?

Het belangrijkste hormoon bij het slapen is melatonine. Dit hormoon zorgt voor het inslapen, de diepte van de slaap en de duur. Om voldoende melatonine te kunnen aanmaken zijn er verschillende aspecten die een rol spelen. Lees verder Slaapproblemen door hormonale disbalans. Tips om dit te doorbreken

Lees meer

Stress kan ervoor zorgen dat je moeilijk af kunt vallen. Als je overgewicht hebt, of op bepaalde plaatsen op je lichaam vet blijft vast houden, betekent dat je hormonen niet goed in balans zijn. Laat stress nou de grootste verstoorder van je hormonen zijn…

Wat valt ook onder stress waar niet iedereen zich bewust van is?

Stress wordt doorgaans gerelateerd aan bijvoorbeeld stress op het werk, in je relatie, binnen je gezin, door een nare omstandigheid. Waar men niet altijd bewust van is, is dat voedingsstress (verkeerde voeding, teveel eten, crash diëten), wisselende dag- en nachtritmes (nachtdiensten, reizen, te laat en te kort slapen), maar ook te lang en te vaak trainen stress is voor je lichaam.

Lees verder Hoe zorgt stress ervoor dat je moeilijk afvalt?

Lees meer

De boodschappencoach

door Ralph Moorman

Het beste uit de Supermarkt

Deze update van de Boodschappencoach is een superleuke en handzame gids om het beste uit de supermarkt te halen. Ralph Moorman neemt je mee langs alle schappen in de supermarkt. Hij legt uit welke producten ondersteunend zijn voor je gezondheid en welke niet. Zijn kennis als levensmiddelentechnoloog en gezondheidscoach levert waardevolle informatie op en maakt boodschappen doen in de supermarkt een stuk leuker en makkelijker. Lees verder De Boodschappencoach

Lees meer